• 01.jpg
  • 02.jpg
  • 03.jpg
  • 04.jpg
  • 05.jpg
  • 06.jpg
  • 07.jpg
  • 09.jpg
  • 10.jpg
  • 11.jpg
  • 12.jpg

Právě jste zde:

Novinky

PŘIPRAVUJEME

.............................

Číst dál...

ONLINE LEKCE JÓGY

Živé přenosy lekcí k vám domů...

Číst dál...

VÍKENDY a POBYTY

s Alenou Vejříkovou...

Číst dál...

PROVOZNÍ ŘÁD

SPIRITCENTRA ...

Číst dál...

OBCHODNÍ PODMÍNKY

SPIRITCENTRA...

Číst dál...

Obsah lekcí

Jak si vybrat správou lekci jógy či kurz? Seznamte se s obsahem lekcí, jejich zaměřením, zda jde o pomalejší či dynamičtější tempo, a zejména zohledněte své fyzické možnosti a zkušenosti s jógou, u každé lekce či kurzu najdete její náročnost, popř. možné kontraindikace.



OBSAH LEKCÍ JÓGY


KURZY JÓGY 2020


JÓGA PRO NÁCTILETÉ (PO 16:00– 17:00)   NOVINKA!!!
Kurz je určen pro dívky a chlapce ve věku 11-15 let. Tyto lekce částečně využívají prvky dětské jógy a zároveň již mírnou formu klasické jógy s kratšími výdržemi. Součástí hodin je výuka jednotlivých ásan hravější formou, dechová cvičení a závěrečná relaxace. Lekce jsou uzpůsobeny potřebám vyvíjejícího se těla – jóga nezatěžuje klouby, naopak zpevňuje kosterní svaly a pomáhá budovat správné návyky držení těla. Jóga také učí naslouchat svému tělu, což je v době dospívání důležité, učí lépe dýchat a lépe tak zpracovat stres. Naučíme se hledat rovnováhu, budeme hledat pevné základy sebe samých, budeme se napřimovat a hledat optimální držení těla, budeme pilně pracovat na jógových technikách a rozvíjet koncentraci. Jóga pomáhá dětem vnímat své tělo, respektovat sebe i své okolí v nesoutěživém prostředí.Naučí děti odpočívat, lépe pracovat s dechem a rozvíjet jejich fantazii.



VITÁLNÍ jóga (PO 17:30 - 18:30) 
Kurz je pro všechny, kteří chtějí harmonizovat svůj hormonální systém. Jednotlivé lekce příjemného protažení vycházejí z Hathajógy, dechových a dalších jógových technik, povzbuzujících vnitřní sílu, imunitu, činnost hormonálního systému těla a proudění lymfy. Klidné provádění pozici v závislosti na přirozeném plynutí dechu je vhodné i pro úplné začátečníky. Budeme povzbuzovat jednotlivé oblasti našeho těla pomocí ásan, pránájámy a „krijí“ (jemné pohyby v pozicích), abychom dosáhli celkové vitality našeho organismu.


JÓGA TERAPIE (PO 20:00– 21:00) 

Kurz je určen pro mírně pokročilé a pokročilé. Jógová terapie vychází ze základů Hathajógy, vývojové kineziologie, nejmodernějších znalostí lidské anatomie a funkčního pohybu, přičemž zahrnuje i poznatky z ájurvédy, tradiční čínské medicíny a psychologie. Cílem kurzu je naučit se vnímat své tělo, jeho signály, umět využívat techniky jógy k podpoře ozdravných procesů těla a k nalezení vlastní harmonie a rovnováhy. Lekce budou obsahovat nejen fyzickou jógovou praxi, ale zejména očistné techniky hathajógy, pránájámické dechové techniky, relaxace a meditace. Přijďte se dozvědět více o zdravotních možnostech jógy. 


YIN jóga (ÚT 17:30 – 18:30)
Kurz je určen pro všechny. Jedná se o meditativní, velmi klidný, jemný, a přesto hluboce účinný styl jógy, který se zaměřuje na čakry, meridiány lidského těla, a zejména pracuje s fasciemi. Benefity YIN jógy jsou obrovské, rozpouští blokády v těle, jak na fyzické, tak emocionální úrovni, očišťuje a harmonizuje orgány, zpružňuje tělo a dodává mu nový pevný tvar. Lekce YIN jógy sestává z úvodní pránájámy a koncentrace, pokračuje jógovými pozicemi, zejména v sedu, lehu, dřepu, ve kterých se setrvává 3 - 5 min bez úsilí.


SLOW DYNAMIC jóga (ČT 18:45– 19:45)
Vypsaný kurz je pro mírně pokročilé a pokročilé. Lekce jsou zaměřeny na dynamické sestavy ve stylu Power jógy a Vinyjása jógy. Každá lekce začíná koncentrací a zahřátím Pozdravem Slunci A a B. Následují sestavy zaměřené na konkrétní partie těla, na závěr zklidnění a relaxace v šavásaně. Kurz je zacílen na formování jednotlivých svalových partií, jejich posílení i zpružnění. Pravidelným opakováním sestav podpoříte paměť organismu a těla ve smyslu pevnosti, pružnosti a síly. Naučíte se základní sestavy, které pak můžete použít ke své každodenní osobní praxi. Slow Dynamic jóga je meditací v pohybu. Kurz není vhodný pro osoby s vysokým krevním tlakem!


HATHA jóga (ÚT, ST 20:00– 21:00)
Vypsané kurzy jsou pro začátečníky, mírně pokročilé nebo pokročiléLekce Hathajógy začínají krátkou koncentrací, dechovými technikami a zahřátím. Pokračují skladbou ásan dle záměru lekce. Jógové pozice jsou v delších výdržích a mezi nimi jsou zařazeny mezirelaxace. Do lekce jsou vloženy i krátké jemné vinyjásy, sestavy v rytmu dechu. Nechybí ani nezbytná pránájáma a závěrečná relaxace. Hathajóga plyne v příjemném a jemném tempu, a je zaměřena na: správné držení těla, posílení středu a pánevního dna, zpružnění i zpevnění svalů, uvolnění zatuhlých kloubů, protažení svalů kolem páteře, na celkovou harmonizaci organismu, ozdravení a relaxaci mysli. Zvládne ji každý! 


JEMNÁ jóga (ST 17:30 – 18:30)
Kurz je určen pro začátečníky i mírně pokročilé nebo pro všechny kdo si na józe chtějí „protáhnout“ těloJemná jóga je v podstatě jemnější Hathajógou. Cílem je naučit se základy jógové praxe. Lekce jsou zaměřeny na správné držení těla, práci s pánevním dnem, dechem, koncentrací. Součástí jsou jednoduché dechové techniky, průpravné cviky na zpevnění i uvolnění těla, výuka základních ásan (pozic), vč. trénink koncentrace a meditace. Lekce příjemně plynou v jemném tempu od úvodní koncentrace, pránájámy, zahřátí, přes ásanovou praxi, až k závěrečné relaxaci. 


ZDRAVOTNÍ jóga (ÚT 18:45 - 19:45, ČT 17:30 – 18:30)
Kurz je určen pro jógové začátečníky a pro všechny, kteří mají nějaké zdravotní či jiné omezení (chronické bolesti, pooperační stavy, nadváha, problémy s inkontinencí, diastáza, po porodu, věk ap.), a na běžných lekcích se necítí komfortně. Každý je originál. Naše těla nejsou dokonalá, některé svalové partie jsou zkrácené či oslabené, svaly jsou v nerovnováze apod. Tělo v disharmonii však trpí zkříženými syndromy, a tak občas bolí. Bolest není automatickou součástí života, dá se zmírnit či úplně odstranit správným držením těla, dostatečným protažením, přirozeným posílením určitých svalových segmentů, správným dechovým stereotypem, zapojením hlubokého stabilizačního systému páteře (bránice, svalů pánevního, hlubokých svalů podél páteře, břišních svalových partií). Cílem lekcí zdravé jógy bude, naučit se správným pohybovým vzorcům a tím umět předcházet bolesti. Při cvičení využijeme váhu vlastního těla, balanční pozice, budeme pracovat s pomůckami (jóga pásky, bločky, bolstery ...) a občas si vysvětlíme proč, a za jakých podmínek určitý problém vzniká, okrajově nahlédneme do tajů anatomie, biomechaniky těla a fyziologických procesů, které se dějí v našem těle.


RELAXAČNÍ ZDRAVOTNÍ jóga (ČT 20:00– 21:00) 
Kurz je určen pro všechny, kdo se potřebuje v pracovním týdnu zastavit, uvolnit a nechat odpočívat mysl. Relaxační jóga je v podstatě esence jemné Hathajógy. V každé lekci se zaměříme na postupné fyzické uvolnění jednotlivých partií těla, tak aby se mohla uvolnit i mysl. Budeme se učit jógové techniky pro uvolnění a zklidnění nervového systému. Nebudou chybět ani techniky pránájámy, které navozují klidový režim organismu. Závěr lekce v šávásaně bude věnována meditačním technikám a bude delší než jsme běžně zvyklí na jiných lekcích jógy. Tento kurz nebude jen o fyzickém praktikování jógových pozic, ale zejména o umění relaxovat a odpočívat. Přijďte se naučit techniky relaxace pro běžný život.

 

 

OTEVŘENÉ LEKCE JÓGY 2020

 

RELAX jóga (PÁ 17:30– 18:30)   NOVINKA!!!
Relax jóga je pro všechny, kteří chtějí na konci pracovního týdne vypnout, protáhnout tělo, posílit a zklidnit myšlenky. Je vhodná jak pro začátečníky, tak i pokročilejší jogíny. Jedná se o jemnější formu Hathajógy v klidném tempu s laskavostí ke svému tělu a jeho limitům. Lekce je zaměřena na správné držení těla v jednotlivých pozicích, posílení všech svalů, zejména pánevního dna, středu těla a uvolňování kloubů. Nezbytnou součástí je počáteční koncentrace, pránájáma a závěrečná relaxace v šávásaně. Lekce probíhá dle vypsaných termínů.


GRAVID jóga (PÁ 10:30– 11:30)   
Lekce Gravid jógy je vhodná pro nastávající maminky a maminky po porodu, bez ohledu na to, zda jógu někdy praktikovaly či nikoli. Gravid jóga využívá z jógy jemné průpravné cviky, vybrané jógové pozice, dechové a relaxační techniky. Cílem je celkové uvolnění těla i mysli, nalezení harmonie a rovnováhy, správné držení těla, posílení pánevního dna, uvolnění kyčlí, celkově příprava na porod a hlavně zmírnění různých těhotenských potíží. Vhodné pro všechny nastávající maminky od začátku 4. měsíce dále či maminky po porodu.


SLOW VINYÁSA jóga (PO, ST 18:45– 19:45)

Otevřené lekce Slow Flow jsou vždy přizpůsobeny možnosti a naladění příchozích klientů. Lekce obsahují na počátku krátkou koncentraci, pránájámu, zklidnění, pokračují jemně plynoucí ásánovu praxí na vlnách dechu, zakončeny jsou šavásanou, relaxací a meditací. Večerní jóga vás příjemně uvolní po náročném pracovním dni, odbourává napětí a napětí. Pondělní lekce jsou vhodné pro mírně pokročilé a pokročilé. Středeční lekce jsou vhodné pro začátečníky a mírně pokročilé. 



RANNÍ jóga (ST, PÁ 9:00– 10:15) 

Otevřené lekce Ranní jógy jsou určeny pro širokou veřejnost. Zaměřeny jsou na probuzení organismu na začátku dne. Přizpůsobeny jsou vždy možnostem a naladění příchozích klientů. Lekce v úvodu obsahují krátkou koncentraci a pránájámu, dále protažení, rozehřátí organismu, rozhýbání a probuzení energií těla, protažení a aktivaci meridiánů. Jógové pozice jsou jak ve výdržích, tak plynou v rytmu dechu a jemných sestav, vinyjás. Na závěr zasloužená šavásana a relaxace. Ranní jóga vás sladí s biorytmy dní i ročního období. 


NEDĚLNÍ VINYÁSA jóga (NE 18:00 – 19:30) 

Nedělní lekce vinyása jógy je pro všechny, kteří si chtějí o víkendu najít chvilku "jen pro sebe". Vinyása jóga je sice často zařazována do dynamičtějších stylů jógy, ale nemusíte se obávat, tato otevřená lekce bude laděna a uzpůsobena všem příchozím. Hlavním záměrem bude "vypnout mysl v pohybu". Vinyása jóga je charakteristická propojením dechu s pohybem, a spočívá v opakování sestavy Pozdrav Slunci, do kterého jsou vkládány další ásany, jógové pozice. Benefity jsou veliké, silné a pružné tělo, podpora všech vylučovacích systémů těla, tedy detox organismu, oživení kardiovaskulárního a neurovegetativního systému, zbavení se únavy, stresu, a získání energie do dalších dní. V 90 minutách bude čas i na úvodní koncentraci a závěrečné uvolnění v šávásaně a meditaci. Přijďte se inspirovat vinyása jógou!

1 IMG 20180321 152149