• 01.jpg
  • 02.jpg
  • 03.jpg
  • 04.jpg
  • 05.jpg
  • 06.jpg
  • 07.jpg
  • 09.jpg
  • 10.jpg
  • 11.jpg
  • 12.jpg

Právě jste zde:

Novinky

PODMÍNKY NÁVŠTĚVY STUDIA

opatření COVID...

Číst dál...

LIVE - ONLINE JÓGA

Živé přenosy k vám domů...

Číst dál...

VÍKENDY a POBYTY

s Alenou Vejříkovou...

Číst dál...

PROVOZNÍ ŘÁD

SPIRITCENTRA ...

Číst dál...

OBCHODNÍ PODMÍNKY, CENÍK

SPIRITCENTRA...

Číst dál...

Poprvé na lekci jógy?

Objevíte – li se poprvé na józe, můžete mít pocit, že nevíte co a jak provádět. Nic si z toho nedělejte. Pokud se tento pocit dostaví, zkuste jen pozorovat lektora, sebe, a lekci si užijte „po svém“. Na dalších lekcích zjistíte, že některé základní prvky se pravidelně opakují:

 

Představy o józe jsou různé. Když se vysloví „jóga“, mnoho lidí má představu asketického jogína, krkolomných pozic či nudného pomalého cvičení. Jóga má však mnoho rozměrů a každý si může vybrat právě ten svůj.


Jóga působí na člověka celistvě, tedy současně na tělo, mysl i duši.

Jóga podporuje správné dýchání a ozdravuje celý organizmus.
Jóga pomáhá ztišit vaše myšlenky a emoce po náročném pracovním dni, uvolňuje napětí.
Jóga učí jak získat vnitřní klid, harmonii, rovnováhu a odolnost vůči stresu.
Jóga otevírá cestu k novému chápání světa a života.
Pro tělo jóga nabízí programy pro zdravá záda, správné držení těla, posílení partií břicha, pánevního dna,  ale i programy pro hubnutí, zeštíhlení či detoxikaci organizmu, a jiné další. 

Vyzkoušet musíte sami!


Základní instrukce...

Dýchám nosem, nádech i výdech, plynule a ve svém tempu – dech je hlavní osou cvičení, uvědomuji si dech a mám jej pod kontrolou, prodýchávám ásany

Soustředím se na sebe – poslouchám své tělo, co dělá, jak se mnou spolupracuje, vnímám své pocity a odezvy těla

Dělám, na co stačím – nepřepínám síly, respektuji svoje možnosti a rozsah těla, nesoutěžím, mám zodpovědnost za své tělo 

Ásany zaujímám pomalu, klidně, citlivě, přesně a uvolňuji se v nich – pokud mi ásana nesedne nebo ji nemohu praktikovat, uložím se do některé relaxační polohy (Dítěte, Mrtvoly, Hory, Sedu na patách, …)

Respektuji svá tělesná či zdravotní omezení – přebírám za sebe zodpovědnost, informuji před lekcí lektora a konzultuji účast na lekcích jógy s ošetřujícím lékařem (zejména při diabetes, hypo nebo hyperfunkce štítné žlázy, defekty páteře, těhotenství, vysoký nebo nízký krevní tlak, glaukom, neurologická a psychická onemocnění.)

Před cvičením alespoň 2 hodiny nejím, a alespoň hodinu ani nepiji, obdobně i po cvičení (neplatí pro diabetiky.) 


Zásadně před cvičením nekouřím! 


Cvičím na boso, 
v některých pozicích by mohlo dojít k podklouznutí a zranění

1 IMG 0172