• 01.jpg
  • 02.jpg
  • 03.jpg
  • 04.jpg
  • 05.jpg
  • 06.jpg
  • 07.jpg
  • 09.jpg
  • 10.jpg
  • 11.jpg
  • 12.jpg

Právě jste zde:

Novinky

KURZY JÓGY září - prosinec

Organizace kurzů, REGISTRACE, obsah kurzů a lektoři...

Číst dál...

REGISTRACE na lekce, semináře, pobyty, vč. nabídky volných kurzových lekcí...

Je-li obsazeno neváhejte se přihlásit jako náhradník...

Číst dál...

Poprvé na lekci jógy?

Objevíte – li se poprvé na józe, můžete mít pocit, že nevíte co a jak provádět. Nic si z toho nedělejte. Pokud se tento pocit dostaví, zkuste jen pozorovat lektora, sebe, a lekci si užijte „po svém“. Na dalších lekcích zjistíte, že některé základní prvky se pravidelně opakují:

 


1-DSC 8777
Dýchám nosem, nádech i výdech, plynule a ve svém tempu – dech je hlavní osou cvičení, uvědomuji si dech a mám jej pod kontrolou, prodýchávám ásany

Soustředím se na sebe – poslouchám své tělo, co dělá, jak se mnou spolupracuje, vnímám své pocity a odezvy těla

Dělám, na co stačím – nepřepínám síly, respektuji svoje možnosti a rozsah těla, nesoutěžím, mám zodpovědnost za své tělo 

Ásany zaujímám pomalu, klidně, citlivě, přesně a uvolňuji se v nich – pokud mi ásana nesedne nebo ji nemohu praktikovat, uložím se do některé relaxační polohy (Dítěte, Mrtvoly, Hory, Sedu na patách, …)

Respektuji svá tělesná či zdravotní omezení – přebírám za sebe zodpovědnost, informuji před lekcí lektora a konzultuji účast na lekcích jógy s ošetřujícím lékařem (Zejména při diabetes, hypo nebo hyperfunkce štítné žlázy, defekty páteře, těhotenství, vysoký nebo nízký krevní tlak, glaukom, neurologická a psychická onemocnění.)

Před cvičením alespoň 2 hodiny nejím, a alespoň hodinu ani nepiji, obdobně i po cvičení (Neplatí pro diabetiky.)

Zásadně nekouřím

Cvičím na boso – v některých pozicích by mj. mohlo dojít k podklouznutí a zranění